مرگ یک ایده؛ چرا یک ایده می‌میرد؟
مقاله

مرگ یک ایده؛ چرا یک ایده می‌میرد؟

| 10:00 | 3

چطور یک ایده می‌میرد؟

ایده‌های خوب هر روزه بوجود نمی‌آیند در حالی که قطعا راه‌هایی برای ایجاد ایده‌های بیشتر وجود دارد، اکثر مردم تنها سه چهار تا از ایده‌های واقعا پیشگامانه در طول عمر خود دارند، بنابراین حیاتی است که شما بر آن‌ها سرمایه گذاری کنید و از هر گونه فرصت بالقوه ای که ممکن است ایده‌های خود را ارائه دهید بهره مند شوید.

با این حال، هنگامی که شما سعی می‌کنید طرح‌های خود را از ایده‌ها به واقعیت تبدیل کنید، به راحتی در باتلاقی از مشکلات فرو می روید و قبل از اینکه ایده شما اجرایی شود و به بلوغ برسد،خواهد مرد.
در زیر موارد رایج ترین اشتباهاتی ذکر شده است که بسیاری از کارآفرینان گرفتار آن‌ها می شوند. این‌ها دلایلی هستند که چرا ایده‌های خوب می میرند. و دانستن آن‌ها کمک می‌کند تا چگونگی غلبه بر آ‌ن‌ها را فراگیرید و در نتیجه عنصر کلیدی برای موفقیت در زندگی  کسب و کار  محسوب ‌شود. با بورس با ما همراه باشید تا دلایل مرگ یک ایده را بدانیم.

1-کمبود تعهد

شما یک ایده خوب و  فکر زیادی در مورد چگونگی ورود ایده به زندگی دارید،اما یک مشکل وجود دارد، اکثر مردم این ایده‌ها را دارند، اما آن‌ها تعهد کافی جهت عملی شدن ایده‌ها ندارند و آن‌ها را به یک واقعیت تبدیل می‌کنند.
اگر شما واقعا به آنچه که دنبال می‌کنید ایمان داشته باشید، باید مصمم و متعهد به انجام آن نیز باشید. شما باید نظم و انضباطی را که لازم انجام درست ایده باشد را به درستی ایجاد نمایید.

2- کافی نبودن پژوهش

هنگامی که شما 100 درصد به ایده خود متعهد هستید، اشتباه مرگبار بعدی که بسیاری از مردم دچار آن می شوند، این است که آن‌ها زمان کافی برای تحقیق در مورد ایده کسب و کار خود را  صرف نمی کنند.
سیاری از افراد، اهمیت بسیار تحقیق در مورد ایده را دست کم می‌گیرند. اما شکست کامل در تحقیق در مورد اینکه چگونه می‌توانید ایده خود را به یک واقیعت تبدیل نمایید اما هرچقدر که تحقیق در مورد اینکه چگونه ایده خود را به واقعیت تبدیل نمایید بی کفایت باشد، شما خود را برای شکست در اجرایی شدن ایده آماده کردید.
 هرچقدر که می‍‌توانید کتاب مطالعه کنید. به پادکست‌ها گوش فرا دهید.با کارشناسان و مشاوران صحیت کنید و هرکاری را که به شما جهت درک کامل از چگونگی اجرای ایده و آنچه که می توانید انتظار داشته باشید کمک کند، انجام دهید.

3-زمان نامناسب

بنابراین، فکر می‌کنید ایده شما برای جهان آماده است؟ آیا فکر کرده‌اید که جهان ممکن است برای ایده شما آماده نباشد؟

زمانبندی نکته حیاتی است برای دیدن ایده تا به شکوفایی کامل برسد. بعضی اوقات، کسب و کارهای بزرگ با شکست‌هایی مواجه می‌شوند، زیرا در آستانه ورود به بازار مورد نظرشان خیلی زود یا خیلی دیر عمل کردند.
بررسی کامل رقبای خود به شما این اطمینان را می‌دهد که ایده شما می‌تواند تا چه حد امکان موفقیت داشته باشد. اما تا زمانی که مطمئن نیستید که بازار به ایده شما پاسخ مثبت خواهد داد، صبور باشید و وقت خود را صرف تحقیق کنید.

4-عدم استراتژی

تحقیقات اخیر از موسسه بازاریابی محتوا نشان داد که تقریبا نیمی از همه برندها از هر نوع برنامه بازاریابی محتوا را داشتند.
توسعه یک استراتژی بازاریابی برنده می‌تواند به عنوان یک وظیفه بزرگ برای صاحبان کسب و کارهای کوچک ظاهر شود، اما لازم نیست که باشد. استراتژی خوب به دو مورد تقسیم می شود: 1) برنامه ریزی موثر و 2) سازمان یافته.
برنامه ریزی اغلب می‌تواند یک روند بسیار خسته کننده و کسل کننده باشد و ساده ترین راه این است که اصول اولیه را دریابیم و آن را انجام دهیم. با این حال، اگر طرح روشن و سازماندهی شده‌ای برای چگونگی گرفتن ایده از مفهوم به تولید نداشته باشید، ممکن است شما با مشکلی که انتظار نداشتید، روبرو شوید. نتیجه؟ این ایده  محکوم به شکست است.

همانطور که قدیمی‌ها گفته اند. اگر شما در آماده شدن شکست بخورید، بنابراین خود  برای شکست آماده کرده اید.

اما بگذارید بگویم تنها این مورد نیست؛ شما یک برنامه اجرایی دارید. هنگامی که آن را توسعه داده اید، شما نیاز دارید سازمان یافته باشید.
شما پیشرفت و بودجه را با قلم و کاغذ، یا اکسل یا هر نرم افزار دیگری پیگیری می‌کنید، باید شاخص‌های عملیکرد کلیدی برای اجرای ایده خود تعریف نمایید و اجرای ایده را با آن‌ها ارزیابی و سازماندهی نمایید.


5- انتظارات غیر واقعی

فرقی نمی‌کند که چقدر شما به ایده خود اعتقاد دارید، این عاقلانه است که در عرض چند ماه انتظارات غیر واقعی از موفقیت ایده و یا به قول معروف  یک شبه  پول دار شدن نداشته باشید. این بسیار خوب است که رویاهای بزرگی داشته باشید ، اما ناراحت نشوید زمانی که ایده شما انتظاراتتان را براورد نکرده است.
 ایده‌ها برای توسعه و رشد زمان طولانی می برند و انتظار برای موفقیت فوری ساده و بی تجربگی است و ناگزیر منجر به ناامیدی و شکست خواهد شد.

6-  ترس از شکست

در نهایت، و مهمتر از همه، نترسید که شکست بخورید. هیچ شکستی دردناک وجود ندارد و آن را نباید به عنوان چیزی که نیاز دارید پنهان کنید و خجالت بکشید.
حتی اگر ایده شما ناکام بماند، شما کاری انجام دادید که بیش از 99 درصد از مردم هرگز انجام نمی‌دهند.  این شجاعت می‌خواهد برای پیروی از ایده و قرار دادن قلب و روح خود در آن، به طور کامل دانستن  این موضوع که ممکن است شکست بخورد ، و واقعیت ساده که شما آغاز گر آن هستید، باعث می شود شما موفق تر از هر کسی در صندلی خانه خود نشسته در انتظار  آمدن " شنبه" است.

شکست چیزی جز فرصت برای شما جهت یادگیری و رشد نیست و بسیاری از بزرگترین داستان‌های موفقیت از بزرگترین شکست‌ها آمده است. پس از آن ترس ها را از بین ببرید. در پایان، تنها شکست واقعی این است که تلاش نکنید. به گفته وینستون چرچیل

موفقیت یعنی حرکت از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن اشتیاق.

نتیجه گیری
گورستان ثروتمند ترین مکان در جهان است - نه به دلیل طلا یا نقره ای که در بین مرده ها دفن شده است، بلکه به دلیل ایده های شگفت انگیز و تغییر دهنده در جهان که باعث مرگ آ‌ن‌ها شده است، به دلیل اینکه افرادی که آن‌ها را نداشتند، یا تمایل به انجام و ریسک  آن بوده است.

در میان اکثریت نباشید که ایده‌های خود با آن‌ها می‌میرد. این ریسک را بکنید. می‌دانید چه تله‌هایی وجود دارد، بنابراین تلاش کنید تا ایده ی خود را به جهان معرفی نمایید.

آیا شما ایده هایی داشتید که باعث مرگش شده اید؟ ما را از نظرات  و تجربیات خود آگاه سازید؟

 

منبع: entrepreneur
برچسب‌ها: کسب و کار ایده شکست

دیدگاه شما

دیدگاه‌ها