<span class='far fa-lightbulb color-default'></span> چگونه یک ایده را محقق سازیم؟ (بخش دوم)
کسب و کار من

چگونه یک ایده را محقق سازیم؟ (بخش دوم)

| 11:00 | 1

همان طور که در مقاله قبلی بیان شد. به ذهن رسیدن ایده خوب سخت است اما تحقق ساختن آن سختر. در  مقاله قبلی اشاره شد که برای تحقق سازی ایده باید ابتدا ایده مورد نظر اصلاح شده تا یک تعریف کاربردی از آن داشته باشیم و سپس محدوده کاربرد جهت مشخص شدن تحقق سازی آن  تعیین شود. سپس بیان نمودیم که افرادی که به تحقق سازی ایده کمک می‌کنند باید چه ویژگی داشته باشند. در بخش دوم از این مقاله، نحوه آماده سازی ارائه یک ایده به افراد را شرح خواهیم داد.

گام چهارم: با دیدگاه افراد شروع کنید

  تصور کنید فردی را که می‌خواهید جهت تحقق ساختن ایده با او صحبت کنید. چگونه آن‌ها در مورد جهان فکر می‌کنند؟ آن‌ها به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟ روز معمولی آن‌ها به چه صورتی است؟ در نظر بگیرید چگونه فردی که می‌خواهید ایدهتان را تحقق سازد به محیط اطراف خود می‌نگرد و با توجه به این شرایط نحوه انتقال ایده‌تان به وی  را انجام دهید. هر چقدر بهتر بتوانید انتقال ایده به آن فرد متناسب با به نیازها، چشم اندازها و خواسته‌های وی باشد، احتمال شانس موفقیت برای تحقق یافتن ایده شما بیشتر می‌شود. این به معنی فروش یا فقط خلق ایده‌هایی نیست که فکر می‌کنید یک فرد خاص آن را دوست دارد. در عوض این فقط بدان معنی است که بدانید دیدگاه شما با دیدگاه آن فرد متفاوت است و به همین دلیل ایده‌های خود را بهبود ببخشید و با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید. این ممکن است به شما کمک کند که تصمیم بگیرید که چه کسی را باید برای تحقق یافتن ایده شما بکار گیرید.


گام  پنجم: ساختار تحقق سازی ایده

همیشه سه سطح از تحقق سازی ایده تان در نظر بگیرید: 5 ثانیه، 30 ثانیه، 5 دقیقه . نسخه 5 ثانیه، همچنین به عنوان آسانسور تحقق یافتن ایده شناخته می‌شود، خلاصه ترین جمله بندی برای هر ایده شما است. تا حد ممکن تفکرتان را اصلاح نمایید تا یک جمله هوشمندانه و جالب که معرف ایده‌تان است خلق شود. ایده من؟ این یک راه برای ساخت موتورهای ماشین با  دو برابر کارآمدی و پنج برابر قدرت است. این را می‌توان برای هر ایده انجام داد: هرگز به خودتان اجازه ندهید  که باور کنید ایده تان بسیار پیچیده و شگفت انگیز است و  امکان  بیان آن در یک جمله وجود ندارد. در زیر برای شما مثال هایی برای فهم بیشتر آورده شده است.

کشف DNA                                             "من تحقیق می‌کنم که چگونه سلول‌های انسانی تولید می‌شوند"
ناپیوستگی دیسک‌های سخت                     "باعث می‌شود رایانه‌ها کارآمدتر شوند"
اختراع لامپ‌ها                                          "این راهی است که نور از برق تولید شود."
نوشتن یک داستان درخشان                         "داستانی در مورد بیست اتفاق عجیب در عصر دیجیتال"
بهبود الگوریتم های ضد قفل ترمز                    "  موجب بهبود ایمنی خودرو می‌شود"

نسخه‌های 30 ثانیه و 5 دقیقه باید به طور طبیعی از نسخه 5 ثانیه اتخاذ کنید. در 30 ثانیه زمان کافی برای صحبت در مورد چگونگی دستیابی به آنچه که در 5 ثانیه توصیف کرده‌اید، ارائه می‌شود و جزئیات دو یا سه مورد مهم در مورد چگونگی اثربخشی ایده توضیح داده می‌شود. سطح بعدی جزئیات را آماده سازید، توضیحات به اندازه‌ای جالب به آن اضافه کنید که شنونده می‌تواند تصویر واضحتری از ایده شما دریافت کند و درک عمیق‌تر و دقیق‌تر از آنچه که شما پیشنهاد می‌دهید، به دست آورد. اگر نمی‌توانید نسخه 5 و 30  ثانیه را اجرا کنید، درباره نسخه 5 دقیقه‌ای نگران نباشید: احتمال اینکه بسیاری از افراد به مدت طولانی به شما گوش دهند کم است.

گام ششم:  مورد آزمایش قراردادن

هر چه بیشتر با ایده خود کلنجار بروید، بیشتر به خود آسیب می‌زنید. پس زمان آن فرارسیده که  نحوه انتقال ایده به افراد مورد نظرتان را مورد آزمایش قرار دهید. از دفتر، منزل، اتاق خود خارج شوید و به دنبال یافتن افراد باهوش باشید. از آن‌ها بخواهید تا شما را به چالش بکشد. سپس بر اساس ایده‌تان به آن‌ها پاسخ دهید. به خاطر داشته باشید شما همیشه بازخوردی را که می‌خواهید دریافت نمی‌کنید، اما این باعث می‌شود که هم ایده و هم روش صحبت کردنتان صیقل داده شود.

 

 

منبع: scottberkun
برچسب‌ها: کسب و کار ایده

دیدگاه شما

|   مشاهده قوانین و مقررات

دیدگاه‌ها