<span class='far fa-lightbulb color-default'></span> چگونه یک ایده را محقق سازیم؟ (بخش سوم)
کسب و کار من

چگونه یک ایده را محقق سازیم؟ (بخش سوم)

| 16:00 | 4

ایده هرچقدر هم که خوب باشد، تحقق ساختن آن به مراتب سخت‌‌تر از  به ذهن رسیدن یک ایده می‌باشد. ایده می تواند شروع یک کسب ‌و کار، استارت‌آپ، کتاب، فیلنامه، استراتژی جدید برای سازمان تغییرات سازمانی، برنامه‌های تجاری و ... باشد. همواره جهت تحقق ساختن یک ایده نیاز داریم که افراد متخصص را درباره ایده آگاه سازیم. این افراد می‌توانند مدیر، سرمایه گذار، تیم کاری، ناشر، همکار و سایر افراد باشند. نحوه ارائه ایده به این افراد جهت تحقق ساختن اهمیت زیادی دارد در صورت اشتباه  امکان  تباه شدن ایده وجود دارد. در بخش‌های قبلی  با نحوه انتقال ایده آشنا شدیم. حال که ایده ما برای ارائه آماده شده است، چه کارهایی را برای نهایی سازی تحقق ایده باشد انجام دهیم. در این بخش سه کام نهایی برای تحقق ساختن ایده را بیان خواهیم نمود، با بورس با ما همراه باشید.

مقالات مرتبط

گام هفتم:  ارائه ایده

مورد دیگری برای آماده سازی ارائه ایده باقی نمانده است، حال زمان آن رسیده که در مورد ایده خود سخنرانی کرده و ایده خود را برای افرادی که در مطالب قبلی گفته شد بیان نمایید. اگر خوب آماده باشید، ایده خوبی داشته باشید، واقعا به ایده خود اعتقاد داشته باشید و بیش از حد هم عصبی نباشید، حتما ارائه ایده با موفقیت انجام خواهد شد. چرا که بیشتر کار به عهده کسی است که به شما گوش خواهد داد. فقط فراموش نکنید مانند هر سخنرانی عمومی آرام بوده و به حضار توجه کنید.
در اینجا پیشنهاد می‌شود که خود را برای پاسخ به سوالات مثبت آماده نمایید. چه اتفاقی می‌افتد اگر آن‌ها می‌گویند "این یک ایده جالب است. شما از من چه می‌خواهید؟ آیا پول می‌خواهید؟ منابع دیگر؟ تغییر در طرح پروژه؟  مراحل آتی  بعد از اینکه آن‌ها با ایده شما موافق بوده@اند، در نظر بگیرد و آماده باشید که  به آن‌ها پاسخ دهید.

گام هشتم: چه کاری باید انجام دهیم وقتی ارائه ایده به خوبی پیش نرفت؟

هنگامی که  ارائه ایده به خوبی پیش نمی‌رود، کار شما این است که هر چه توان دارید تلاش کنید که بفهمید چرا  ارائه به درستی پیش نرفته است و وعلت شکست را پیدا نمایید. به طور مثال از خود بپرسید: با کدام نکات موافق نبودند؟ کدام یک از فرضیات شما توسط آنها رد شده است؟ در بسیاری از موارد، شما ممکن است یاد بگیرید که جنبه‌های مختلفی وجود دارد که شما در مورد آن اطلاعاتی ندارید. همچنین ممکن است آن‌ها به رویکرد شما اعتراض کنند.
از نقطه نظر تاکتیکی: چه کسی می تواند به تحقق یافتن ایده شما کمک کند ؟ هر سازمان دارای تعداد زیادی افراد در سطح سلسله مراتب نظیر است. آیا هر کدام از آن‌ها علاقه‌مند هستند؟ به لیست خود در گام سوم تهیه نمودید نگاه کنید. بررسی کنید، در مورد اینکه چقدر قدرت لازم است تا ایده شما تحقق یابد یا اینکه ایده خود را به ایده‌های کوچکتر تقسیم کنید.


گام نهم: رو پای خود بایستید

در هر صنعت خلاقی می‌توانید افرادی را پیدا کنید که توسط سیستم ترد شدند، اما روی پای خود ایستادند و منابع خودشان را جمع کرند و اتفاقات شگفت انگیزی را خلق نمودند. فیلم های با بودجه کم  مانند  دینامیت ناپلئون ، کلرکس و پای فقط به این دلیل موفق بودند که گروه کوچکی به ایده خودشان اعتقاد داشتند  و خودشان تمام کار را انجام دادند. کتاب ها و رمان ها می توانند شخصاً منتشر شوند. کسب و کار را می توانند با وامهای کوچک تجاری راه اندازی شوند همیشه یک راه برای انجام این کار وجود دارد اگر شما به اندازه کافی  خطرات احتمالی ایده خود را  در نظر گرفته باشید و زمان کافی برای آن صرف نمایید.
اگر ایده شما مربوط به وب یا نرم افزار باشد، به طور کامل امکان ساخت یک نمونه اولیه با استفاده از فلش، HTML یا سایر ابزارهای توسعه وجود دارد یا اگر پول داشته باشید، کسی را استخدام کنید تا یک طرح آزمایشی را از طرح های خود بیرون بکشید. و  به خود اجازه ندهید تا باور کنید تنها یک راه برای تحقق یافتن ایده هایتان وجود دارد: اگر شما واقعا خلاق هستید، می‌توانید همان استعدادهایی را که با ایده‌ی خود در نظر گرفته اید، مشکل چگونگی تحقق یافتن ایده را نیز برطرف نمایید. و در آخر  هیچوقت امیدتان را از دست ندهید.

 

منبع: scottberkun
برچسب‌ها: ایده کسب و کار

دیدگاه شما

|   مشاهده قوانین و مقررات

دیدگاه‌ها