<span class='far fa-lightbulb color-default'></span> 8قدم برای راه اندازی یک کسب و کار ( بخش پایانی)
کسب و کار من

8قدم برای راه اندازی یک کسب و کار ( بخش پایانی)

| 13:15 | 2

بیشتر از ما ایده‌های کسب و کاری داریم که به علت دانش کافی به دنبال تحقق سازی آن نیستیم. در چهار قدم قبلی توضیح دادیم که برای برنامه‌ریزی یک کسب و کار چه اقداماتی را باید انجام داد. در بخش پایانی مراحل راه اندازی یک کسب و کار بعد از  مرحله برنامه ریزی را متوجه خواهیم شد. با بورس با ما همراه باشید.

گام پنجم:  انتخاب نام مناسب و تعیین شخصیت برند

 نام نقش حیاتی در تمامی جهات کسب و کارتان ایفا خواهد کرد. مناسب بودن نام باعث می‌شود که به راحتی در ذهن مشتریانتان شناخته شوید. از این رو باید در انتخاب آن احتیاط کامل را داشته باشید.
پس از انتخاب نام باید در نظر داشته باشید که برند کسب وکارتان چه شخصیتی داشته باشد. با توجه به ماهیت کسب و کارتان می‌توانید یکی از دوازده شخصیت را انتخاب نموده و در راستای آن برند سازی کنید. این تاثیر به سزایی در جذب مشتری و وفاداری به برندتان خواهد داشت.

گام ششم: انتخاب ساختار کسب وکار و و دریافت مجوزهای مورد نیاز

با توجه به قانون تجارت ایران، با توجه به اندازه‌های کسب و کارها، ساختار کسب و کارها می‌تواند به صورت شرکت‌های سهامی، تضامین، مشارکت با مسئولیت محدود، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی، نسبی و تعاونی تولید و مصرف است. کسب و کارهای کوچک معمولا مشارکت با مسئولیت محدود هستند. باید ببینید که کدام گزینه برای کسب و کار شما مناسب است.
با توجه به ماهیت‌های کسب و کار مجوزهای متفاوتی وجود دارد. در این مرحله باید مشخص کنید که چه مجوزهایی برای به رسمیت شناختن کسب و کارتان نیاز است و آن‌ها را آماده نمایید.

گام هفتم: انتخاب تیم کاری

اگر شما قصد استخدام نیروی انسانی را دارید الان زمان آن رسیده است. مطمئن شوید با توجه به نیازتان نیروی انسانی استخدام نمایید. تیم کاری مناسب مهمترین قطعه پازل کسب و کار شما محسوب می شود. از این رو در انتخاب تیم کاری خود دقت لازم را داشته باشید.
اگر نیازی به استخدام ندارید ولی با منابع خارجی همکاری داشته باشید‌. در این مرحله باید به دنبال منابع خارجی بگردید که برای کار شما مفید باشند. در اینجا قراردادهای همکاری  بیش از پیش اهمیت می‌یابد.  قراردادها بایستی از نظر حقوقی کامل باشد تا هیچگونه زیانی نکنید.


 گام هشتم:  ارتقا کسب و کار

زمانی که کسب وکارتان راه افتاد، شما نیاز دارید که برنامه‌ای برای جذب مشتری و تبلیغات داشته باشید. در اینجا ممکن است شما نیاز به داشتن یک برنامه جامع بازاریابی داشته باشید.
 هنگامی که گام‌های فوق را انجام داده باشید، بیشتر بخش‌های مهم یک کسب و کار را پوشش داده‌اید. فقط توجه داشته باشید که موفقیت یک شبه بدست نمی‌آید. با تلاش و برنامه ریزی مکرر شانس رسیدن به موفقیت را بیشتر کنید.

مقاله مرتبط: چگونه یک ایده را محقق سازیم؟

 

منبع: بورس با ما

دیدگاه شما

|   مشاهده قوانین و مقررات

دیدگاه‌ها