<span class='far fa-lightbulb color-default'></span> چرا گوش دادن یک مهارت کلیدی برای موسسان و کارآفرینان محسوب می شود؟
کسب و کار من

چرا گوش دادن یک مهارت کلیدی برای موسسان و کارآفرینان محسوب می شود؟

| 11:00 | 3

گوش دادن می تواند موضوع مرگ و زندگی باشد تصور کنید یک مذاکره کننده گروگان پریشان حال یا یک خلبان هواپیمایی را که کنترل ترافیک هوایی را تنظیم میکند. یک پزشک متخصص اورژانس را در نظر بگیرید که نتواند علائم یک بیمار بحرانی را بشنود. این‌ها نمونه های افراطی هستند، اما خوب گوش دادن نیز یک مهارت در حال تغییر بازی برای رهبران و کارآفرینان است.
تحقیقات نشان می‌دهد که تنها 10 درصد از ما به طور موثر گوش می‌دهیم. اغلب، ما از لحاظ فنی گوش می‌دهیم - ساکت ماندن در حالی که شخص دیگری صحبت می کند - اما ذهن ما مشغول اندیشه‌های دیگر است. همانطور که نویسنده استفان آر کاوی در کتاب 7 عادت افراد بسیار مؤثر نوشت :

"اکثر مردم به قصد درک گوش نمی‌دهند. آن‌ها با هدف پاسخ دادن گوش می‌دهند. "


 اکثر ما فکر می‌کنیم شنونده‌های خوبی هستیم، اما تسلط بر این مهارت فریبنده و چالش برانگیز می‌تواند کسب و کار شما را رونق بخشیده یا خراب کند.


قدرت خوب گوش دادن

در یک نظرسنجی در سال 2016   گروه مدیریت بین از 2000 کارمند خواست که 33 صفت مختلف رهبری را  رتبه بندی نمایند. شرکت کنندگان "محور بودن" - توانایی بودن در زمان حال  - ویژگی اصلی را انتخاب کردند. حاضر بودن و خاموش کردن گفتگوی درونی ما ضمن توجه کامل به دیگران باعث می‌شود احساس شنیده و ارزشمندی در آن‌ها ایجاد شود.
به عنوان یک رهبر، ضروری است که اطمینان داشته باشید که همه صداهای تیم شما زمان مساوی را دریافت می‌کنند - به خصوص صدای ساکت تر. به عنوان مثال، در سال 2006 ، شرکت جمع آوری اجناس اوراقی 1800gotjunk، شصت میلیون دلار درآمد و بیش از 200 کارمند در ستادهای خود داشت. این شرکت در حال پیشرفت بود، اما مدیر ارشد مالی بارها به تیم رهبری هشدار داد که هزینه‌ها را باید به حداقل برساند. توصیه‌های وی توسط شخصیت‌های بالاتر که نادیده گرفتن هشدارهای وی بودند، غرق شد.
سرانجام، این شرکت خیلی سریع رشد کرد و پول نقد آن ها به اتمام رسید. این شرکت در دوران رکود اقتصادی سال 2008  مجبور به تغییر روش خود شد. به گفته  کامرون هرولد، مجله بیزنس هاروارد، "به عنوان یک تیم رهبری، ما باید به همه گوش کنیم و به آن توجه کنیم، صرف نظر از سبک ارتباطی آن‌‌ها."
ما بیشتر به صحبت کردن تمایل داریم تا به گوش کردن. این امر در بین رهبران و کارآفرینان که اغلب برونگرا هستند بیشتر است. ما افرادی را تحسین می‌کنیم که می توانند دقیقاً آنچه را که فکر کرده و  لحظه ای از  ذهنشان عبور می‌کند، بیان کنند. اما گوش دادن نیز یک ابرقدرت است: این امکان را به شما می دهد تا دیدگاه های جدیدی به دست آورید، آنچه را که گفته نمی شود بشنوید، و آنچه را که نمی دانید از دست رفته اید بیاموزید.

سه نوع مختلف گوش دادن

همه مکالمات با هم برابر نیستند. مشاور توسعه سازمانی ملیسا دایملر می‌گوید: سه سطح مختلف گوش دادن وجود دارد که از گوش دادن داخلی شروع می‌شود. این اتفاق می افتد وقتی که در افکار خود جذب می‌شویم و به سادگی وانمود می‌کنیم شخص دیگر را می‌شنویم. گوش دادن متمرکز به این معنی است که ما گوش می دهیم اما کاملاً متصل نیستیم. ما اغلب نشانه‌ها و تفاوت‌های غیر کلامی را از دست می‌دهیم. سطح بالاتر گوش دادن 360 درجه است، که هنگامی اتفاق می‌افتد که ما نه تنها به آنچه می‌گوید کسی گوش می‌دهیم بلکه به نحوه گفتن آن‌ها گوش می‌دهیم - و همچنین آنچه آن‌ها نمی‌گویند.

حرف آخر

خوب گوش دادن چیزی بیش از یک موضوع خوب است. هوشیار بودن و کنجکاوی واقع شدن می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های جدید را کشف کنید، چشم اندازهای تازه را کشف کنید و یک کسب و کار قوی تر و مقاوم‌تر بسازید.

منبع: بورس با ما

دیدگاه شما

|   مشاهده قوانین و مقررات

دیدگاه‌ها