<span class='far fa-lightbulb color-default'></span> آیا ایده کسب و کار من به اندازه کافی خوب است؟
کسب و کار من

آیا ایده کسب و کار من به اندازه کافی خوب است؟

| 15:00 | 2

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاًتا کنون ایده ای به ذهنتان رسیده است. یا با ایده تان کسب و کاری راه اندازی کرده یا گوشه ای از ذهنتان رهایش کرده اید. اما در هر حال چه کسب و کار راه انداخته و چه آن را رهایش کرده باشید. اولین سوالی که به ذهنتان رسیده این است آیا ایده تان ارزش راه اندازی کسب و کار  را دارد؟

 
کارآفرینی می‌تواند فوق العاده شخصی و پرمحتوا باشد زیرا می‌توانید مقدار قابل توجهی از وقت، پول و انرژی را در یک ایده بکار ببرید. به طور طبیعی، شما می‌خواهید تمام تلاش خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که ایده قبل از شروع کار، ارزش دارد.

 در اینجا ما به شما نشان می‌دهید که ایده کسب و کار شما ارزش اجرا دارد و چگونه می‌دانید چه موقع باید رها نمایید. با بورس با ما همراه باشید.

اعتبار بخشی ایده کسب و کار

اولین و مهمترین مرحله - هنگامی که شما یک ایده کسب و کار دارید - این است که فرایند اعتبار سنجی را طی کنید. روند دقیق بسته به ایده کسب و کار شما متفاوت است، اما، به طور کلی، با پرسیدن سؤالات زیر از خودتان شروع کنید:

  • آیا نیاز واقعی وجود دارد؟ آیا ایده من یک مشکل واقعی را حل می کند؟
  • آیا مردم آن را می خرند؟
  • آیا من سودآور خواهم بود؟
  • چند نفر محصول / خدمات من را می خواهند؟

شما باید اطمینان حاصل نمایید که کالا یا خدماتی را داشته باشید که مردم می‌‌خواهند، مایل به پرداخت مبلغ معقول برای آن هستند. اگر هیچ یک از این موارد صحیح نباشد، برای تجارت شما فاجعه بار خواهد بود.
این مرحله جایی است که شما بخش عمده‌ای از تحقیقات بازار خود را انجام می‌دهید، محصول یا خدمات خود را با نمونههای موجود در بازار مقایسه می‌کنید و نظرسنجی‌ها را برای مخاطبان هدفخود ارسال می‌کنید تا ببینند که در آن بازار کمبود دارد.
شما همچنین باید در مورد رقبا تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات شما یک شکاف را پر کرده یا ارزش افزوده ای را از نظر قیمت یا ویژگی ارائه می دهد، اما مطمئن باشید که این شکاف به دلایلی وجود ندارد.
رابرت لیوینگستون، بنیانگذار  idealcost  می‌گوید: "اگر بازیکنان بزرگی در فضای شما چیزی را که شما ارائه می‌دهند وجود ندارند، ببینید که آیا آن‌ها قبلاً این کار را انجام داده اند یا متوقف شده اند." غالباً دلیل خوبی وجود دارد که هرگز یک ایده خاص هرگز عملی نشده است.
در مرحله بعد، اطمینان حاصل کنید که ایده کسب و کار شما از نظر قانونی مجاز بوده و قادر به رعایت قوانین و مقررات مربوط است. سرانجام ، در صورت امکان، آزمایشی را در بازار هدف خود با یک نمونه اولیه، نسخه بتا یا نمونه ای از محصول یا خدمات خود انجام دهید. محصول تست خود را به صورت رایگان ارائه دهید و از واکنش‌ها، نظرات، پیشنهادات و سوالات دقیق یادداشت برداری کنید.

از شبکه ارتباط خودتان استفاده کنید

لیست شماره تلفن های خود را بررسی نمایید  و به شبکه حرفه ای خود و دوستان قابل اعتماد دسترسی پیدا کنید تا ببینند که آن‌ها درباره ایده شما چه فکر می کنند.
هانا آتول، مدیر و موفقیت  Force of Coach ، می‌گوید: شبکه سازی یک روش عالی برای انجام تحقیقات کم هزینه بازار است. "نگاه کنید که چگونه افرادی که با آنها ملاقات می کنید ایده شما را دریافت می کنند و چگونه در مورد آن صحبت می کنند. دیدن اینکه مردم چگونه به ایده شما واکنش نشان می دهند، یک سنج بزرگ به شما می دهد."
مهم است که شما در این مرحله تمایل به پذیرش انتقاد و نتایج یا پاسخ‌های غیر منتظره را داشته باشید. بازخورد منفی با توجه به جاهایی که ایده شما ممکن است فاقد آن باشد، می‌تواند یک چیز خوب باشد و به شما کمک کند تا نظر خود را برای اثربخشی بیشتر یا شناسایی سؤالات کلیدی در کسب و کار، مورد بررسی قرار دهید.

انجام تجزیه تحلیل سوات

تجزیه و تحلیل سوات (نقاط قوت، ضعف، فرصت، تهدیدات) از خودتان به عنوان یک کارآفرین و ایده شما می‌تواند به شما این حس را بدهد که در کجا ایستاده اید، چه کاری خوب انجام می دهید، آنچه را که باید روی آن کار کنید و مواردی را برای نگه داشتن چشم داشته باشید.
سارکیس هاکوپنجیانیان، مدیر استراتژی کلینک کسب و کار می گوید: "با تهیه لیست مفصلی از همه نقاط قوت و ضعف شخصی خود، می‌توانید تعیین کنید که چه نقشی را می توانید در تجارت خود بر عهده بگیرید و چه نقش‌هایی را برای تفویض یا منابع نیاز دارید." 

تحقیقات

انجام تحقیقات دقیق و کوشا به عنوان راهی برای تکمیل ایده کسب و کار شما همچنین می تواند به شما در تعیین میزان ارزشمند بودن کمک کند و به طور بالقوه بینش ها و عناصر جدیدی را برای ایده اصلی خود ارائه دهد.
لئرون کوهن، مدیر عامل و بنیانگذار The Clips Garage می گوید: "تکالیف خود را انجام دهید. حتی وقتی فکر می کنید چیزهای خاصی را می‌شناسید، هرگز به میزان 100٪ دانش به دست آمده از ایده های خود نخواهید رسید. همیشه  باید یاد گرفت."
از آنجایی که کسب و کار یک زمینه دائما در حال تحول است، به عنوان یک صاحب مشاغل بالقوه ، بسیار مهم است که شما در زمینه محصول ، بازار و مخاطبان مورد نظر خود تقریبا متخصص باشید


چه زمانی باید بیخیال واقعیت سازی ایده تان نمایید

بعضی اوقات، با وجود تمام تلاشها ، ایده اجرایی نمی شود. این مسئله می تواند دشوار باشد، مخصوصاً تلاش زیادی برای عملی کردن ایده کرده باشید.  کوهن  می گوید : "بسیاری از اوقات، شما نیازی به تفکر یک ایده کسب و کار ندارید ؛ بلکه باید بدانید که آیا محوری در جهت جدید ممکن است چیزی باشد که بازار خواهان آن است."
اندازه گیری واکنش های یک گروه متمرکز، شبکه ارتباطات، خانواده یا دوستان معمولاً روش خوبی برای دیدن چگونگی دریافت ایده شما از افکار عمومی است، بعلاوه این کمک می کند تا تعیین کنید که آیا نیاز به تغییر مسیر دارید یا خیر. توجه داشته باشید که مخاطبان شما در مورد محصول یا خدمات شما چقدر هیجان زده می شوند و اینکه چقدر سخت است که بتوانید واکنش نشان دهید.
اگر تغییر جهت نیز به شما کمک نکند و حس می کنید در یک چرخه گیر کرده باشید، ممکن است نشانه  رسیدن زمان جهت رها نمودن ایده کسب و کارتان باشد این باشد.
 

منبع: business
برچسب‌ها: ایده کسب و کار

دیدگاه شما

|   مشاهده قوانین و مقررات

دیدگاه‌ها