<span class='far fa-lightbulb color-default'></span> برندسازی یا بازاریابی( بخش اول)
کسب و کار من

برندسازی یا بازاریابی( بخش اول)

| 09:00 | 1

بازاریابی و برندسازی دو مورد از کلمات کلیدی مهم در صنعت هستند. نکته گیج کننده این است که متخصصان غیرصنعتی غالباً برندسازی و بازاریابی را با هم بکار می برند  و از اصطلاحات یکدیگر استفاده می کنند. یک تفاوت مشخص بین بازاریابی و برندسازی وجود دارد که به راحتی قابل توضیح است. قبل از اینکه به اختلافات بپردازیم باید بدانیم که هر اصطلاح به تنهایی به چه معنی است . هر دوی آنها وسیله ای قدرتمند برای پخش اطلاعات هستند، اما هر دو کاربرد خاص خود را دارند. بیایید برخی از تصورات غلط راجع به اصطلاحات را قبل از بررسی اختلافات ذاتی آنها توضیح دهیم.

برندیگ یا برندسازی چیست؟

این سؤالی به ظاهر ساده است که بسیاری از مشاغل برای حل آن تلاش می کنند: نام تجاری چیست؟ البته یک برند به عناصر بصری مانند آرم ، پالت رنگ و قلم متکی است. اما این موارد همچنین موارد ناملموس را شامل می شود ، از جمله صدای برند، شخصیت و هدف.
همانطور که سیت گودین، کارشناس نام تجاری افسانه ای، بیان می کند:

یک برند ، مجموعه انتظارات، خاطرات، داستانها و روابطی است که با هم، تصمیم مصرف کننده را برای انتخاب یک محصول یا خدمات بر روی کالای دیگر به حساب می آورد.

برای درک بهتر چگونگی یک شغل می تواند این انتظارات و خاطرات را شکل دهد، اجازه دهید چند جنبه اساسی از توسعه برند را بررسی کنیم: شخصیت، هدف، راهنمایی و تجربه.


شخصیت برند

اول و مهمتر از همه، برند های قوی شخصیتی قابل اعتماد دارند که همه متعلق به خودشان هستند. در یک سطح اساسی، یک شخصیت برند عواطف و ایده های مرتبط با یک برند را در بر می گیرد. یک شخصیت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به شما کمک می کند تا مشتریان در هر روز معین با چه عاملی در مورد برند ارتباط برقرار کنند.
شخصیت های برند بسته به صنعت و مخاطب می توانند بسیار متفاوت باشند. به عنوان مثال، نام تجاری اپل به عنوان یک رهبر فکری هوشمند و خلاق دیده می شود. یا شرکت ولوو، یک شخصیت ایمن و مقاوم را در ذهن تداعی می‌ کند.

هدف تجاری

هدف برند شما به روشن شدن اعتقاد برند شما، دلیل وجود آن، و دلیل انتخاب مشتریان کمک می کند. در دنیایی که بسیاری از شرکت ها برای جلب توجه مصرف کنندگان تلاش می کنند، هدف از برند به یک تجارت کمک می کند تا در یک سطح احساسی به مشتریان آینده متصل شود. برای تعیین هدف واضح و متفاوت، بهترین کار این است که با تعیین ارزش های اصلی نام تجاری خود شروع کنید.
به این روش فکر کنید: اگر برند شما یک شخص بود، ارزش های اصلی شما نشانگر باورهای شخصی، سیاسی و اخلاقی شما هستند. به همین ترتیب، ارزش های یک برند تعیین می کند که چگونه عمل می کند، با چه کسی کار می کند و چه گزینه هایی را انتخاب می کند. هنگامی که به خوبی تعریف شده باشد، ارزش های تجاری قابل اتصال ، عملی و به یاد ماندنی هستند. هنگامی که افراد می توانند با ارزش های یک برند در سطح شخصی ارتباط برقرار کنند ، یک ارتباط عاطفی را احساس می کنند. به نوبه خود ، آنها به احتمال زیاد ارتباط وفاداری به برند ایجاد کرده و از آن با گذشت زمان پشتیبانی می کنند.

استاندارد و دستورالعمل‌های برند

در مرحله بعد، یک برند باید از مجموعه ای دقیق از استانداردهای برند حمایت کند. این دستورالعملها به طراحان گرافیک ، بازاریابان ، توسعه دهندگان وب ، مدیران جامعه و حتی بخشهای بسته بندی محصول کمک می کند که همه در یک صفحه بمانند و یکپارچه دیدگاه از این برند را به اطلاع عموم می رسانند. غالباً یک راهنما یا جزوه برند همه این دستورالعمل ها را شامل می شود. هنگام ایجاد رهنمودهای برند، همیشه قوانینی را برای تصویر بصری یک برند درج کنید. قوانین شامل قرار دادن و ظاهر آرم ، رنگ نام تجاری و غیره است.
تشریح ارزش های اصلی همچنین به تعریف بیانیه ماموریت یک برند کمک می کند. از ایجاد یک کمپین بازاریابی جدید تا انتخاب یک شریک تجاری استراتژیک ، بیانیه ماموریت برای راهنمایی و اطلاع رسانی در مورد تصمیمات مهم وجود دارد. در صورت استفاده مداوم ، یک بیانیه ماموریت به برند شما کمک می کند تا یک حضور منحصر به فرد در بازار و گزاره ارزش را که مشتریان به آن اعتقاد دارند تعریف کند.

تجربه برند

از آنجا که یک تجربه نام تجاری عمدتاً به چیزهای نامشهود وابسته است ، مانند احساساتی که مشتریان با یک برند در ارتباط هستند، تعریف ان دشوار است. خوشبختانه ، یک رویکرد مداوم برای برندسازی می تواند تا حدودی تجربه برند را راهنمایی و تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال، یک شخصیت و هدف مداوم از برند، به ایجاد احساس اعتماد و اطمینان در بین مشتریان کمک می کند. بیایید بگوییم که شما یک صدای بازیگوش و در عین حال پاسخگو در رسانه های اجتماعی حفظ می کنید. این امر می تواند در صورت نگرانی از محصول شما احساس راحتی کند. یا، بیایید بگوییم که مأموریت برند شما تعهد به منابع پایدار را ترسیم می کند. مردم همیشه می دانند که می توانند نسبت به محصولات شما احساس خوبی داشته باشند، زیرا پایداری از روز اول بخشی از مأموریت شما بوده است.
با داشتن تجارب نامناسب و قدرتمند برند ، شما در راه افتخارآفرینی از ارتش از وفاداران به مارک خوب خواهید بود. مشتریان وفادار کسانی هستند که با گذشت زمان از مارک شما حمایت می کنند و منبع درآمد مهم و قابل اطمینان هستند. برندسازی ممکن است یک سرمایه گذاری به نظر برسد، اما بازده آن بسیار بیشتر از هزینه ها است. قرار دادن زمان و اندیشه در برند شما، کلید اصلی ایجاد یک هویت تجاری قدرتمند، سازگار و مطمئن است که مشتریان به آن وابسته باشند.

مقالات مرتبط:

منبع: بورس با ما

دیدگاه شما

|   مشاهده قوانین و مقررات

دیدگاه‌ها