<span class='far fa-lightbulb color-default'></span> برندسازی یا بازاریابی( بخش دوم)
کسب و کار من

برندسازی یا بازاریابی( بخش دوم)

| 12:00 | 2

بازاریابی و برندسازی دو مورد از کلمات کلیدی مهم در صنعت هستند. نکته گیج کننده این است که متخصصان غیرصنعتی غالباً برندسازی و بازاریابی را با هم بکار برده و از اصطلاحات یکدیگر استفاده می کنند. یک تفاوت مشخص بین بازاریابی و برندسازی وجود دارد که به راحتی قابل توضیح است. برای اینکه درک درستی از  تفاوت این دو داشته باشیم به در نگاشته قبلی به تعریف برند پرداختیم. اکنون در این نگاشته تعریف بازاریابی را توضیح خواهیم داد با بورس با ما همراه باشید.

بازاریابی چیست؟

برند سازی شرکت شما را تشکیل می دهد و چرا وجود دارد. این شرکت شما را با هویت واقعی، همراه با ایده ها، احساسات و باورها فراهم می کند. بازاریابی با به اشتراک گذاشتن مأموریت و ارزش های یک برند به روشی مناسب که باعث افزایش فروش می شود، این هویت را به دست می آورد.
همانطور که توسط انجمن بازاریابی آمریکا توضیح داده شده است، بازاریابی:

"فعالیت، مجموعه موسسات و فرآیندهای ایجاد ، برقراری ارتباط ، تحویل و تبادل پیشنهادهایی است که برای مشتریان، شرکاء و کل جامعه ارزش دارد."


همانطور که مشاهده می کنید، بازاریابی حوزه گسترده ای از تخصص است که افراد و اشخاص زیادی را درگیر می کند. برای درک بازاریابی به روشی دقیق تر، سه هدف اصلی بازاریابی (و چگونگی ارتباط هر کدام با برندسازی) را در نظر بگیرید.


آموزنده

بازاریابی به دنبال این است که به مشتریان بیاموزد که یک برند چیست و چرا وجود آن اهمیت دارد. این اغلب به عنوان آگاهی به ویژه برای افرادی که هنوز درباره شرکتی نشنیده اند، خوانده می شود.

الهام بخش

بازاریابی به مردم الهام می دهد که به ارزش کالاها و خدمات یک برند اعتقاد دارند. این به مردم نشان می دهد که چرا این برند ارزش سرمایه گذاری دارد و چگونه زندگی آنها را بهتر می کند.

سودآور

اول، یک برنامه بازاریابی افراد را چذب می کند. سپس، در طول فرآیند خرید، تشویق و پشتیبانی را ارائه می دهد. نتیجه؟ فروش، فروش و فروش بیشتر.

بازاریابی به عنوان ابزاری برای فروش

از رسانه های اجتماعی و تبلیغات گرفته تا ایمیل و پست های وبلاگ، بازاریابی به اشکال مختلفی به وجود می آید و شامل چندین قالب است. مهم نیست که چه شکلی از بازاریابی به یک برند متکی است، با این وجود، تمام تلاش ها به یک هدف نهایی انجام می شود: فروش. این یک سازمان غیرانتفاعی، یک کسب و کار مستقل یا یک شرکت بزرگ است، هر سازمان باید برای زنده ماندن بفروشد. گاهی اوقات، این فقط یک ایده یا یک مأموریت است که به فروش می رسد. بار دیگر، این یک محصول یا خدمات است.
در نهایت بازاریابی چیزی است که مشتری را به سرمایه گذاری در یک نام تچاری القا می کند. ابزاری که معامله را می‌بندد. برای این منظور ، بازاریابی و فروش از نزدیک در هم تنیده شده اند. اما همه پیام های بازاریابی به طور یکسان ایجاد نمی‌شوند. بازاریابی موفق باید آموزنده، تأثیرگذار و قابل اعتماد باشد. چرا؟ از آنجا که پیام های بازاریابی نامتوازن، غالباً یک نام تجاری را نادرست نشان می دهند، و منجر به عدم تناقض در آنچه که یک شرکت می کند، می شود. اگر به طور مثال تلاشهای بازاریابی را روی تأثیرپذیری افراد متمرکز می کنید، ممکن است متقلب و غیر قابل اعتماد به نظر برسد. از طرف دیگر، اگر خیلی زیاد تلاش شود تا قابل اعتماد باشد، ممکن است آنقدر شفاف باشد که فاقد قدرت فروش اساسی باشد.
این یک خط ظریف و گاه دشوار برای پیاده سازی است، و با رشد و توسعه یک تجارت پیچیده تر می شود. خبر خوب این است که یک برند خوب تعریف شده به ثابت نگه داشتن پیام های بازاریابی کمک می کند، و آنها را قادر می سازد به اعتبار کسب و کار و خط مشی کلی تقویت کنند.
 

منبع: بورس با ما
برچسب‌ها: بازاریابی برند

دیدگاه شما

|   مشاهده قوانین و مقررات

دیدگاه‌ها